Pagina's

vrijdag 12 januari 2024

Geef dan Hem de eer!


In de afgelopen periode dacht ik:

Hoe kan ik iemands binnenste kennen, wanneer ik niet luister als die ander zijn of haar hart laat kennen aan mij en ik hen aanvaard?

Tevens dacht ik:

Hoe kan iemand mijn hart kennen, wanneer ik het aan hem of haar niet open leg? Mij kwetsbaar opstel? 

Vervolgens dacht ik:

Hóe ik Gods Vaderhart leren kennen, indien ik niet luister naar wat de Heilige Geest door Jezus en Zijn Woord heen, tot mij te zeggen heeft? Hóe blind en doof kan ik zijn! 

Hóe kan God mij kennen, wanneer ik mijn hart niet bij Hem uitstort? Hoe "stom", letterlijk(!) kan ik zijn...

En toch?

De HEER' is zó getrouw, als sterk; Hij zal Zijn werk voor mij vollenden. Hij verlaat niet wat Zijn hand begon, Dé Levensbron, Hij zal en wil bijstand zenden!






2 opmerkingen:

  1. Dat heb je mooi geschreven, herkenbaar denk ik voor velen die God echt willen zoeken. Hij verlangt naar tijd emt ons, zonder haast, zonder meoten, zonder stress.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marja. En wat is dat fijn hè? Om in die rust, Zijn liefde te mogen ervaren... Gouden momenten in mijn drukke mensenleven, dat naar menselijke maatstaven geeneens zo druk is...

      Verwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post