Pagina's

donderdag 23 juni 2022

Grote verantwoordelijkheid

Weet u waarom God ons redt?

Heilig betekent dat Hij ons apart heeft gezet.
Opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn.
Het teken in de doop, door water van zonden rein…
Onder de invloedssfeer van Christus gebracht,
blijf je niet jezelf zoals de wereld verwacht.
In mezelf, mijn vlees, vind ik zoveel zonden,
die onze Zaligmaker dodelijk verwondde.
Dan wil ik toch niet bij mezelf blijven?
God, Die mij naar Jezus wil uitdrijven?
De HEERE heeft ons verkozen tot heiliging,
en daarmee krijg je Jezus karakter en houding…
Maar denk je dat bij het ontbreken hiervan,
je de Heilige Geest daarvan de schuld geven kan?
Daar ligt voor óns een grote verantwoordelijkheid.
En Ja…, ben ik tot het nemen daarvan bereid?
Opdat ik vandaag en elke dag weer,
leer te leven in Christus invloedssfeer?

Voor de grondlegging der wereld had God al grootse plannen,

voor de gemeente, alle kinderen, vrouwen en mannen.
Opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn,
Hij werkt in ons en zo komt Jezus in ons leven tevoorschijn.
Is dat voor de gemeente, jou of mij geen realiteit?
Zijn wel tot leven onder Christus invloedssfeer bereid?
We willen toch niets van Gods Woord afschalen?
Christus heeft voor onze zonden willen betalen!
Heiligheid, het bewijs dat we zijn verkoren,
want in Christus zijn wij opnieuw geboren…
En als ik onder al mijn zonden en gebreken moet zuchten?
Zal ik tot de Jezus Christus, mijn Zaligmaker vluchten...
Want we zijn geschapen, zegt de HEERE door Paulus stem.
opdat we heilig en smetteloos zouden zijn voor èn door Hem! N.a.v. een preek tijdens de nabetrachting van het Heilig Avondmaal met als tekstgedeelten:
Efeze 1: 3-10
Efeze 4: 17-32
Efeze 5: 21-33

Tekst:
Efeze 1: 4b
opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn in de liefde.  https://kerkdienstgemist.nl/stations/241/events/recording/165565800000241

2 opmerkingen:

  1. Amen! Zo is het! Dat we dat ook naar de wereld uitstralen. De liefde van Jezus door ons (leven) heen. Een licht in deze donkere wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! Heel mooi om zo met de preek van de week bezig te zijn. Efeze is een prachtige brief.

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post