Pagina's

vrijdag 26 augustus 2022

Onkruidspinsels...😲

Twee weken geleden heb ik een grote hoeveelheid onkruid tussen de straatstenen van ons terras en oprit weggehaald. Verbaasd stond ik deze week te kijken hoe hard het alweer gegroeid is met deze droogte. Ik keek naar onze tuin en concludeerde dat onkruid vele malen beter groeit dan onze vaste planten. Sommigen hebben het zelfs begeven door de droogte. Tijdens het wegplukken van het onkruid dacht ik bij mezelf:

Onkruid is als onze zonden. Het is hardnekkig en groeit vanzelf en daar hoef ik geen moeite voor te doen. Ik moet er juist mijn best voor doen om ze te laten... Weg te halen zoals het onkruid als het ware... 


Vaste planten daarentegen groeien met deze hitte en droogte slecht. Verschillende planten laten hun bladeren nu al gedeeltelijk vallen, de hortensia's in onze tuin hebben er ook veel onder te lijden. De varen is inmiddels dood. Oorzaak, een tekort aan water en de brandende zon... Ik dacht hierbij aan mijn leven tot Gods eer. Tja... Ook daar moet ik moeite voor doen. De motivatie om het goede te doen, haal ik uit het lezen en door de prediking van Gods Woord. Dat is mijn water om te groeien in het geloof door Zijn Heilige Geest... Wat zou een geloof zijn zonder die vruchten?











3 opmerkingen:

  1. Zo heb ik nog nooit naar het onkruid tussen mijn stenen gekeken, ;) maar nu zal het anders zijn, zo treffend wat je schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, dat je de moeite hebt genomen om te reageren en dat je het in jouw gedachten meeneemt

      Verwijderen
  2. Bedankt Yvonne. Lastig dat onkruid in het tuintje van ons hart. Gelukkig hebben wij een wijze, geduldige tuinman. Verlies de moed niet. Hij zal Zijn tuin niet vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post