Pagina's

dinsdag 27 december 2022

De blinkende Morgenster


Ik maakte me vanmorgen,

over de kerstgedachte zorgen.

De presentator op de radio,

verwoordde het alzo:

'Wat is van kerst het doel?

De kern is, een goed gevoel...'

De wereld gaat met kerst aan de haal.

Niet Jezus' geboorte staat centraal...


Maar staan we in de kerk wel sterk?

Hoe komt 't dat ik daar weinig van merk?

Ga ik links? De ander rechts of achteruit?

Of tóch misschien rechtdoor, tot besluit?

Kan ik dan van mijn kinderen verwachten,

zó vormen zich mijn gedachten,

dat ze Jezus volgen op hun wegen?

Ik kom zoveel verschillende christelijke meningen tegen!


Onder de mensen is het donker...

Maar ik zie sterrengeflonker.

Dáárom gaan wij niet verloren.

Omdat Jezus, de Christus, is geboren!

Wijst U door Uw Geest aldoor,

ons op Uw smalle, rechte spoor?

Want in het donker blijft het tóch licht,

wanneer we op Uw Woord zijn gericht!









6 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht weer Yvonne! Ik was net ‘toevallig’ (niet dus) bezig met een en bijbelstudie over de smalle weg.. en de smalle poort.. met mijn geestelijke broer en zus.. we trekken amen op in Zijn Woord. Dankjewel! Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi om te lezen Ilona. Wij mensen hebben elkaar nodig! Alleen is de strijd zo veel zwaarder...

      Verwijderen
  2. Mooi geschreven Yvonne. Goede vragen om over na te denken. Ik denk niet dat Jezus' geboorte centraal staat bij mensen die niet n Hem geloven. Je sluit je stukje zo mooi af. In het donker toch licht, wanneer we op Zijn Woord zijn gericht.

    Ik ruimde vanmorgen wat kaarten op en op één van die kaarten stond: "LICHT. Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht voor mijn pad." Dat pas mooi bij wat je schrijft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Aritha. Zonder Zijn Woord, zouden we in deze donkere wereld niet kunnen overleven... Mooi dat je die kaart mocht vinden en sluit inderdaad zo mooi aan...

      Verwijderen
  3. Mooi zoals je gedachten en vragen verwoord!

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post