Pagina's

woensdag 8 maart 2023

Gods of Kajafas plan?

Veel mensen gaan Jezus volgen,

door wonderen door Hem gedaan.

Het sanhedrin is daarom verbolgen.

en willen een opstand tegengaan.

Zij willen hun positie niet verliezen.

't Volk mag voor hunzelf niet verloren gaan.

Daarom was,

het Kajafas,

die zei dat het hun baat,

als Jezus voor hen het leven laat...

Tja..., dit was Kajafas plan.

Maar God maakte er wat anders van!


Onbewust was Kajafas een profeet,

Jezus wilde zonder eigenbelangen,

voor Zijn volk aan het kruis hangen.

Diepe en grote pijn die Hij voor ons leed.

Van eeuwigheid was dit Gods plan.

Iets wat ik niet begrijpen kan:

Om vrijwillig Zijn leven,

te geven!

Hij is niet alleen aan 't volk toegewijd,

ook aan Gods kinderen overal verspreid.

Uit de dood opgestaan, 

bij Zijn Vader voor ons bidden gaan.

Zo brengt Hij wereldwijd Zijn volk tezaam.


Ik hang,

naar Zijn belang?

Jezus Die Zich overgaf,

droeg Hij mijn straf?

Besef ik hoe rijk de oogst

over mijn arbeid ook is,

ik zonder Zijn zegen,

tóch alles mis?

Dan is de rijkdom die ik zoek,

over mijn leven een vloek...

Kom ik vandaag naar de kerk,

biddend voor brood en spelen?

Of om gebroken harten,

te laten helen?


HEERE, ik hang,

naar Uw belang.

Jezus Die Zich overgaf,

droeg mijn straf...

HEERE, geen lauwheid meer,

maar gehoorzaamheid aan U,

en Uw Woord, vruchten tot Uw eer!


N.a.v. een preek in de lijdenstijd, met als tekstgedeelte Johannes 11 vers 47- 56  

Kerntekst:

Johannes 11 vers 50- 52: en u overweegt niet dat het nuttig voor ons is dat één Mens sterft voor het volk, en niet heel het volk verloren gaat. 51 Dit zei hij echter niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij dat Jezus sterven zou voor het volk, 52 en niet alleen voor het volk, maar ook om de kinderen van God, overal verspreid, bijeen te brengen.

Thema: Eén voor allen 


2 opmerkingen:

  1. Inderdaad deed Kajafas een profetische uitspraak.. ik zocht het even op.. jouw blog zet aan tot bijbelstudie 😉 ik wist namelijk niet op welke uitspraak je doelde.. of ik las niet goed..

    ‘Kajafas nu was degene, die den Joden geraden had, dat het nut was, dat één Mens voor het volk stierve.’
    ‭‭JOHANNES‬ ‭18‬:‭14‬ ‭SV

    Dankjewel voor je mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je fijne reactie. Top, dat het aanzet tot Bijbelstudie! En wat mooi trouwens, dat jij Johannes 18 vers 14 noemt. Deze verwijst namelijk naar Johannes 11 vers 50 en die is de eerste kerntekst van deze betreffende preek.

      Verwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post