Pagina's

zaterdag 4 maart 2023

Calimero

Ach…, dat lieve kleine kuikentje, 

hij doet zo zijn best de ander te helpen… 

Helaas van de wal in de sloot… 

Zijn tranen zijn niet te stelpen… 

Zachtjes zegt hij verdrietig:

Zij zijn groot en ik is klein, dat is niet eerlijk! 


Hoor je dat lieve bedeesde stemmetje? 

Zo vriendelijk, behulpzaam en zacht? 

Hij bedoelt het zo goed… 

Maar het wil niet zoals hij dat verwacht… 

Opstandig en iets harder zegt hij: 

Zij zijn groot en ik is klein, dat is niet eerlijk! 


Ik zie dat kuikentje worstelen. 

Het wil allemaal niet goed lukken… 

Moedig en ijverig gaat hij door… 

Alles loopt hij echter aan stukken… 

Moedeloos en boos roept hij uit: 

Zij zijn groot en ik is klein, dat is niet eerlijk! 


Weet je dan niet lief, klein en eigenwijs kuikentje, 

God heeft gezegd: wees als de kleine kinderen… 

Hoe is het met jouw hartje gesteld? 

Niets zal jou toch meer kunnen hinderen! 

Het kuikentje fluistert zacht: 

Want Hij is groot en ik is klein, dat is eerlijk!!!




7 opmerkingen:

  1. Lief en goed. Dat heb je mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aritha. Calimero vertedere mij altijd, bovendien kon ik erg goed met hem meevoelen... Ik begreep dat jijzelf Calimero nooit gekeken hebt. Hij was altijd zo zielig... Hij deed zo hard zijn best om alles goed te doen. De oudste serie vind ik veel leuker dan de nieuwe. Maar dat komt vast door de nostalgische waarde voor mij. Hierbij een link van de eerste aflevering en van het liedje dat bij de serie hoorde. https://www.youtube.com/watch?v=nsHabO3zZ3k en https://www.youtube.com/watch?v=lyuO_gpyXKU

      Verwijderen
  2. Mooi geschreven Yvonne, ik herinner me dat kuikentje zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja... Vertederend hè? Zijn stemmetje deed ook zo onschuldig aan...

      Verwijderen
  3. Wat vind ik dit mooi, Yvonne!
    Ken dat kleine kuikentje immers ook nog zo goed 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief! Zat jij vroeger als klein kind ook aan de televisie gekluisterd als calimero uitgezonden werd? Mijn iets oudere zus en ik ook... Zo'n heerlijk naïef en impulsief kuikentje! Met mijn eerste heilige communie heb ik een zilveren kettinkje gekregen met een hanger van Calimero eraan. Het doet mij altijd eraan herinneren dat ik me niet moet verstoppen, maar "gewoon" mezelf mag zijn en dus niet onder mijn eierdopje moet verstoppen...

      Verwijderen
    2. Wat mooi, Yvonne.
      Nee, zo ver ging het bij mij niet, maar ik vond hem gewoon zo lief.

      Verwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post