Pagina's

vrijdag 21 april 2023

Ver"wonderen" over-leven...

We worden geboren...
Waarom?
Wat is het doel?
Voor ons eigen geluk?
Voor het geluk van anderen?
Of om God onze Vader te eren?
Wat is ons perspectief?
Leven tussen geboorte en dood... Waarom? Wat is het doel? Voor ons tijdelijke aardse geluk? Voor het tijdelijke geluk van anderen? Voor het loven van de eeuwige God? Wat is ons perspectief?

Eens moeten we sterven...
Waarom?  Wat is daarvan het doel?
Wat waren we voor anderen? Leeft Zijn Heilige Geest in ons?  Heb we onze Schepper gediend? 
Wat is ons perspectief? 
Wat is mijn perspectief? 
In dit leven Jezus kennen...

Dat is mijn geluk! 

Dit doorgeven aan anderen. 

Is dat hun geluk? 

Sterven en toch leven…
Dat is dá
n ons perspectief!





5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel Rita. Lang geleden geschreven, maar het blijft actueel...

      Verwijderen
  2. Ik wilde je bedanken voor het delen van je blogpost. Het is echt inspirerend en ik waardeer het dat je je persoonlijke ervaringen en gevoelens deelt. Hoewel ik er op de één of andere manier een beetje droevig van werd, heeft het me wel aan het denken gezet. Dus nogmaals bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te schrijven en te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best spannend om online mijn gevoelens te delen, Aritha. Fijn dat je het waardeert. Ik ervaar het als heel bijzonder, jouw reactie op mijn gedicht. Fijn dat je daar de moeite voor neemt. Om te reageren. Dank je wel...

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post