Pagina's

maandag 11 december 2023

Jezus verschijnt aan Johannes op Patmos



De duivel maakte snode plannen.

Johannes werd naar Patmos verbannen.

En hij kreeg toen

op de dag des HEEREN een visioen.

Waarin God tot hem kwam,

Zijn ogen waren als een vuurvlam.

Een tweesnijdend zwaard uit Zijn mond,

en met zeven sterren stond

Hij daar in Zijn rechterhand.

Johannes werd door emoties overmand...

Zoals de zon schijnt in haar kracht,

zo schitterde Jezus' gezicht in ál Zijn pracht!

Johannes viel als dood aan de voeten van Hem,

als van vele wateren klonk Zijn stem:

"Ik ben de Levende, al ben ik dood geweest,

de Eerste en de Laatste, wees niet bevreesd,

Ik ben levend tot in eeuwigheid. Amen.

De sleutels van 't dodenrijk heb ik samen,

met die van de dood zelf, in Mijn bezit."

zegt de Eerstgeborene uit de doden, Die voor ons bidt.

"Nu jij op Patmos verblijft,

wil Ik dat jij ál Mijn woorden opschrijft,

tot vertroosting en bemoediging.

Want Mijn volk leeft in verdrukking..."



Ervaren we in onze tijd,

veel verdrukking en strijd?

Verkilde relaties,

wankelende naties?

Houden wij ons volhardend aan Jezus vast?

En dragen we daardoor een last,

van aanvechting om ons heen?

Laten mensen ons vanwege Hem..., alleen?

Bemoedigen we elkaar met Zijn Woorden,

die we via Johannes uit Openbaring hoorden?

Jezus en Zijn liefde wilde God in dit boek openbaren!

Voorgangers, sterren van Hem, 'verlicht' de kandelaren...

Want dan wordt de gemeente van kandelaren gevoed.

Daardoor geven zij licht en krijgen zij moed,

hun lijden te dragen op aarde, en Hem gelovende?

Verwachten zij zaligheid nu en in 't eeuwig toekomende!

Geloof Jezus, want door de dood heen zal je leven,

met jouw naam in Zijn doorboorde handen geschreven!


N.a.v. de eerste Bijbelstudie van de Vrouw tot vrouw over Openbaring 1 vers 9 tot en met 20


Volgende gedicht n.a.v. een Bijbelstudie over Openbaring 2 en 3

Vorige gedicht n.a.v. een Bijbelstudie over Openbaring 1: 1-9

 

Mocht je aanvullingen, correcties of vragen hebben bij 't bovenstaande gedicht van dit Bijbelgedeelte, dan hoor ik het graag! Ik pretendeer niet, dat ik alle antwoorden heb. Bij lange na niet. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie Openbaring 1 interpreteren/lezen... 

Ik heb een mooie blog gevonden van drs. Wim de Bruin, over het boek Openbaring. Hij legt het eenvoudig uit. Hierbij de link waar hij hoofdstuk 1 behandelt.
Blog van drs. Wim de Bruin over Openbaring, hoofdstuk 1








2 opmerkingen:

  1. Prachtig lieve zus! Wat een geweldig boek hè voor ons geschreven in deze tijd.., ja sterren en kandelaren… dat mogen wij allemaal zijn.. niet alleen de voorgangers.. mooie overdenking..dankjewel! Veel liefs, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor jouw enthousiaste reactie lieve Ilona!

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post