Pagina's

donderdag 14 maart 2024

Wie was het op dat witte paard?

Jullie hebben er even op moeten wachten. Veel tijd heb ik eraan besteed. Uiteindelijk tot een verrassende conclusie gekomen. 

De anti-christ die een opstand begon, 
en het Lam Die met Zijn offer overwon! Wie is die Ruiter op het witte paard, De Zaligmaker die ons leven spaart? Of is het de anti-christ? Ik heb met onderzoek tijd verkwist... Al zoveel geleerden en theologen,
hebben zich over deze kwestie gebogen. De verschillen van mening blijven bestaan. Hoe moet ik hier mee omgaan? Zoekend naar wie is die ruiter zelf? Besef ik hoeveel goud ik hieruit delf. Het gaat er niet om wie de ruiter is, maar om Gods plan..., gewis! De zielen onder het altaar tezamen gebracht, zijn om hun getuigenis van Christus afgeslacht. De Heerser kleedde hen in witte gewaden, nadat zij met luide stem de HEERE baden: 'Ons bloed! Hoelang wordt, Uw wraak en oordeel opgeschort?
Zij die op aarde wonen vernielen, al Gods kinderen, maar niet hun zielen... De Heerser reageert: 'Rust een korte tijd,
tot het einde van de strijd.'
Gods toorn komt met grote kracht nadat de laatste ziel is toegebracht.
Wie kan onder die toorn staande blijven?
Vertrouw wat God in Zijn  boekrollen liet schrijven. God de HEERE beschermt, die tot Hem roept en kermt... Hoor..., de dag van Zijn wederkomst genaakt. Hij is het, Die Zijn belofte van genade waarmaakt!



Tijd verkwist? Uiteindelijk denk ik van niet. Ik wilde zo graag precies weten hoe ik dit gedeelte uit moest leggen. En vooral W(w)ie die ruiter op het witte paard was. En dan tot de conclusie komen dat het voor het Evangelie, eigenlijk niets uitmaakt! Gods plan werd volbracht. Of de ruiter nu Jezus was óf de anti-christ. De HEERE regeert! Ik mag het loslaten, om er wellicht bij Zijn wederkomst achter te komen...

Hoe staan jullie hier tegenover?|

Openbaring 6



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levende oase van troost

Veel gelezen post