Pagina's

zaterdag 24 juli 2021

Geloof*

Die lieve en hartelijke man,

denkt dat hij geen kind van God zijn kan.

Hoofdschuddend met een gelaten gebaar,

zegt hij: 'het kan toch niet zomaar!?

Hij heeft altijd de Bijbel gelezen,

en kreeg de weg tot de HEERE gewezen.

Tevens belijdenis van het geloof afgelegd,

 ja, op de waarheid van de Bijbel gezegd.


Troost haalt hij uit zijn gezellige en lange leven,

want zaligheid wordt niet zomaar gegeven!

De man weet: 'ik doe het nooit goed,

genade is er door Jezus' bloed!'

Al heeft hij een kerkbank versleten,

en de weg tot de HEERE geweten;

zegt hij, dat hij niet voor zichzelf gelooft,

wat God in Zijn Woord ook hem belooft!

Oh Vader, die muur waar ik tegenaan loop...

En U geeft ons de gelegenheid en de hoop.

Ik voel me helemaal leeg en vol onmacht,

terwijl ook ik weet; U heeft het volbracht.

Hoe moet U zich voelen, terwijl U ons heeft bevrijd!?

We hoeven en kunnen niets bijdragen aan onze zaligheid.

Waarom houden wij mensen ons dan zó doof?

Want U schenkt eeuwig zalig leven op 't geloof!



* Handelingen 16:30 en hij bracht hen naar buiten en zei: Heren, wat moet ik doen om zalig te worden? 31. En zij zeiden: Geloof in de Heere Jezus Christus en u zult zalig worden, u en uw huisgenoten.



3 opmerkingen:

Levende oase van troost

Veel gelezen post