Pagina's

dinsdag 13 juli 2021

Fietsend mediteren


U bent mijn Schepper en Heer.

Leer mij Uw wil, telkens weer...

Heere, dat ik niet voor eigenbelang bezwijk.

Maak vandaag mijn wil, aan de Uwe gelijk!

Tijdens 't fietsen, besef ik hoe 't verschilt, 

wat ik wil en datgene wat U wilt!

Daarop slaak ik een diepe  zucht,

echter..., denk dan opgelucht:

Als ik tot U kom  met mijn zonden en schuld,

dat U alles, ja álles heeft vervuld.

En zo kan ik tóch gaan slapen en wacht gerust

tot ik 's morgens met Uw adem wordt wakker gekust...




2 opmerkingen:

  1. Eerste coupletje vind ik vooral mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Mijn echtgenoot vond de allerlaatste zin een beetje 'zweverig', maar toen ik hem uitlegde, dat ik bedoelde dat de Heere ons Zijn adem elke dag weer geeft en gegeven heeft in het paradijs, begreep hij wat ik ermee bedoelde te zeggen...😉

      Verwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post