Pagina's

donderdag 12 augustus 2021

Voor de èrgste kwaal

Die zieke man wist niet dat,

hij Jezus voor lichaam èn ziel nodig had...

Tot Jezus zijn ziekte genas,

en hij dankend in de tempel was...

'Ga heen en zondig niet meer',

hoorde hij toen uit de mond van de Heer,

'opdat u niet iets ergers overkomt!'


Ben ik beter? Ik huiver...

Zijn mijn motieven wèl zuiver!?

Want ook ik wil worden bevrijd,

van het leven waaraan ik lijd...

Ik denk aan de woorden,

die de zieke man hoorde:

'Zondig niet meer opdat...'


Jezus kwam op aarde zónder mijn vragen,

en wilde voor mijn zonden de straf dragen!

Golgotha, iedereen verdween!

zelfs Zijn eigen Vader liet Hem alleen...

Zodat ík nooit meer alleen zal zijn.

Troost..., want Hij herkent ál mijn pijn,

ik mag door Hem in Zijn Koninkrijk komen...


https://kerkdienstgemist.nl/stations/241/events/recording/162840780000241



2 opmerkingen:

  1. Ja, ik denk ook vaak aan het allergrootste cadeau dat ik sowieso al heb gekregen. Nooit meer zonder Hem!

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post