Pagina's

maandag 21 maart 2022

Volmaakt?

Een volmaakt lam

In de eerste maand op de tiende dag ging,

papa en kind in de nieuwe maandrekening,

op zoek tussen de schapen naar een lam.

Een volmaakte, dat vader ten offer meenam.

Verzorgd in 't gezin voor vier dagen.

Of ze misschien tóch een gebrek zagen?

Want kan je met een gebrek komen tot,

een volmaakt heilig God?

Wat wil God met dit offer illustreren?

Dat Hij heilig is, ónze HEERE!

Hoe prenten wij Gods heiligheid in,

in de gemeente, school en voorál ons gezin!?

Beoordeel ik God naar eigen graadmeter?

Gods Woord weet het altijd beter!

Tevens dat we een volmaakt offer zullen geven.

Is dat in ons leven ons "hart"elijk streven?

God is heilig, dus wil je je heilig gedragen.

God doet geen onrecht om dit van ons te vragen.

De HEERE heeft ons goed gemaakt!

Wij zijn zèlf van Zijn pad afgeraakt...

Vier dagen zal het lam in 't gezin meeleven.

Gaat dat geen veel verdriet geven,

als vader het lam offert met iedereen,

bij de onderdorpel eromheen?

Kinderen moeten wellicht huilen?

Wij weten nu, dat we bij hèt Lam mogen schuilen!


Een volmaakte Christus

Ik had een hele week en geen vier dagen,

over gebreken bij hèt Lam en mezelf af te vragen.

Het doel waarvoor U mij geschapen heeft.

behaal ik niet, omdat zonde aan mij kleeft.

Ik wil mijn zonden aan U, oh God getuigen,

vol van vrees en schaamte voor U buigen.

Volmaakt bent U, Jezus aan 't kruis gegaan,

daarom kon Israël met één lammetje volstaan!

Onbevlekt Lam door de Vader gevonden,

als Mens onder mensen, naar de aarde gezonden.

Jezus stierf als dát lammetje tegen de avond,

maar Hij was het ook, Die uit de dood opstond.

Door Zijn dood en opstandingskracht,

hoeven de Israëlieten èn ik niet worden geslacht.

 De vaders slachten het lam,

die zo de taak van de priester overnam.

Petrus wil ons in zijn brief leren,

't Volk is een heilig priesterschap voor de Heere. 

Vaders, dat is jullie allerbelangrijkste taak,

te zorgen voor een Lam in 't gezin is noodzaak!!!

Het heilig Avondmaal een fantastische mogelijkheid,

nú kan je het Evangelie aan jouw kinderen kwijt!

Lof aan dat volmaakte Lam,

dat de zonden der wereld wegnam.

Ja, óók die grote schuld van mij...

Hallelujah, in Christus van zonden vrij!


N.a.v. een prekenserie tijdens de viering van het Heilig Avondmaal met als tekstgedeelten:

Exodus 12:1-7

1 Petrus 1:15-21

1 Petrus 2:1-10


Tekst:

Exodus 12

5 U moet een lam zonder enig gebrek hebben, een mannetje van een jaar oud. U moet het van de schapen of van de geiten nemen. 6 U moet het in bewaring houden tot de veertiende dag van deze maand, en heel de verzamelde gemeenschap van Israël zal het slachten tegen het vallen van de avond.

https://kerkdienstgemist.nl/stations/241/events/recording/164776680000241



2 opmerkingen:

Levende oase van troost

Veel gelezen post