Pagina's

vrijdag 1 september 2023

Gods trouwverbond


God heeft Zijn volk nooit verlaten,
Ook als zij niet meer met Hem praatten,
en zij deden wat Hij had verboden,
in plaats van luisteren naar Zijn geboden...
Ongehoorzaamheid, dát was Gods klacht.
Het heeft 't volk vaak oorlog gebracht.
De HEERE is echter trouw en geduldig,
genadig en vergeeft veelvuldig...
Zijn trouwverbond met onze voorvaderen,
beoefent Hij als ze berouwvol naderen.
Zijn genade die Hij aan Zijn volk bewees?
troost mij wanneer ik Nehemia negen lees.

Want lijk ik soms niet,
op die Israëliet?
Bij wie God niet centraal staat,
maar die op eigen gekozen wegen gaat?
En vervolgens omgeven door vijanden?
Vouw ik dan berouwvol mijn handen?
De HEERE is trouw en geduldig,
genadig en vergeeft veelvuldig...
Daarom open ik berouwvol mijn mond,
en pleit ik op Zijn trouwverbond!
Wat een troost als je gelooft:
De HEERE doet wat Hij heeft beloofd!


4 opmerkingen:

  1. Over Nehemia. Mooi om naar aanleiding van preken of Bijbellezen tot jezelf in te keren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor jouw trouwe reacties. Dat vind ik fijn!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Inderdaad, Ilona. Fijn dat je regelmatig meeleest en leeft!

      Verwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post