Pagina's

dinsdag 27 augustus 2024

Gered door Christus!

 

 
Schrik jij weleens van wat je uitstraalt naar alle mensen om je heen? Ik wel...

Pas geleden ging de zondagse preek over de tweede Kontinthebrief. Het Bijbelgedeelte waarover gepreekt werd deze morgen raakte mijn hart, dat door alle huidige 'kerkelijke' en religieuze (on)zekerheden regelmatig onrustig wordt.

De predikant las 2 Korinthe 4:1-11. Een schok ging er door mij heen bij vers 2, 10 en 11  :
2. Integendeel, wij hebben de schandelijke, verborgen praktijken verworpen; wij wandelen niet in bedrog en vervalsen ook niet het Woord van God, maar door het openbaar maken van de waarheid bevelen wij onszelf aan bij elk menselijk geweten, in de tegenwoordigheid van God.
10. Wij dragen altijd het sterven van de Heere Jezus in het lichaam mee, opdat ook het leven van Jezus in ons lichaam openbaar wordt.
11. Want wij die leven, worden voortdurend aan de dood overgegeven om Jezus' wil, opdat ook het leven van Jezus openbaar wordt in ons sterfelijk vlees.


Gods Woord wordt in deze tijd in ons land, in zoveel verschillende kerken gesproken. De éne 'lijkt' het nog beter te weten dan de ander. Via de sociale media wordt veel over de Bijbel gesproken. Via youtube, facebook, instagram en nog veel meer kanalen die ik niet ken of waar ik geen gebruik van maak... Welke uitleg geef ik aan Gods Woord? En hoe breng ik Gods Woord in de praktijk? Naar wie luister ik en lees ik? En wie niet? Zo belangrijk om de Bijbel naast alle gesproken woorden te leggen. En ja..., ook naast mijn woorden die ik spreek of schrijf. Want Wie laat ik spreken door woord en daad? Zijn Woord toch zeker!? Dát is het eeuwige Leven. 
Johannes 17:3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die U gezonden hebt.
Ik ben slechts een aarden kruik(vers 7), die verloren gaat wanneer het Evangelie in mij bedekt is(vers 3).

Dáárom mijn vraag vandaag en telkens weer aan mezelf en ook aan jou:

Zijn wij gered door Christus?

2 Korinthe 4:5 Want wij prediken niet onszelf, maar Christus Jezus als Heere, en onszelf als uw dienstknechten om Jezus' wil.
6. Want God, Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus.


Van jouw kritische en opbouwende reactie word ik blij. Laten we samen Zijn Licht uitstralen door Zijn Woord en Geest.



2 opmerkingen:

  1. Hoe een preek/een woord ons soms kan raken ! Ja, ik ben gered door Jezus Christus, ik heb Zijn offer aanvaard en bid dat Hij meer en meer gestalte in mij zal krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedachten bij je preek. Ja, Hij kocht mij vrij.

    BeantwoordenVerwijderen

Veel gelezen post