Pagina's

donderdag 15 augustus 2024

Petrus' groet van genade en vrede in overvloed.


Ben jij voorbestemd door onze God en Vader? Geheiligd door Zijn Geest om Jezus Christus gehoorzaam te zijn? Niet meer vergankelijk maar onvergankelijk door het bloed van Gods onvergankelijke Zoon, Die door de dood heen ons het eeuwige leven heeft gegeven. Geloof jij dat?


Dan zullen wij net als onze Meester het lijden ontmoeten, want wij zijn niet meer dan Hem, onze Meester... 


Echter: Loof God om Zijn lijden en sterven en Zijn Heilige Geest Die Hij ons gegeven heeft! Want hiermee geeft Hij ons de kracht om alle beproevingen te doorstaan, opdat wij straks bij Hem mogen zijn, in die eeuwige Hemelse heerlijkheid!


Petrus' groet van genade en vrede in overvloed


Door de Vader gepredestineerd.

Door Gods Geest geheiligd en geleerd,

gehoorzaam aan Jezus te zijn.

Dát maakt mij als mens klein...


In beproevingen Gods kracht ontvangen. 

Naar de eeuwige zaligheid verlangen.

Mijn vergankelijkheid 

raakte ik kwijt.


Heb jij het ook gehoord?

Door geloof in Gods Levende Woord

ontvangen we op Zijn tijd,

de eeuwige heerlijke zaligheid!


Evenzo van mij een hartelijke groet,

van genade en vrede in rijke overvloed.


N.a.v. 1 Petrus 1(WV 1975, NBV21 en de HSV)


1 Petrus 1:2 krachtens de voorbeschikking van God de Vader in de heiliging van de Geest tot gehoorzaamheid en besprenkeling met het bloed van Jezus Christus. Genade voor u en vrede in rijke overvloed! (WV)

1 Petrus 1:2 door God, de Vader, voorbestemd om, geheiligd door de Geest, gehoorzaam te zijn en met het bloed van Jezus Christus besprenkeld te worden. Genade zij u en vrede, in overvloed.(NBV21)

1 Petrus 1:2 uitverkoren overeenkomstig de voorkennis van God de Vader, door de heiliging van de Geest, tot gehoorzaamheid en besprenkeling met het bloed van Jezus Christus: moge genade en vrede voor u vermeerderd worden.(HSV)


Dit is het eerste gedicht met overdenking van 1Petrus. Wil je samen met mij, je nog meer verdiepen in dit eerste hoofdstuk van 1Petrus 1? Klik dan op onderstaande link.

https://overlevenmethetwoord.blogspot.com/2024/06/het-doel-waartoe-we-geroepen-zijn.html?m=1 (Het doel waartoe we geroepen zijn)


Een reactie vind ik fijn, maar dat je het gelezen en overdacht hebt, vele malen waardevoller! Dus voel je niet verplicht.😉




2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Amen! Heb net een boek (de verscheurde sluier) uit over iemand die zoveel verdrukking meemaakte en dat door hem velen tot geloof kwamen. Is dat niet ons doel op aarde? Het beangstigt mij weleens. Wat moet ik nog meemaken? Maar tegelijk lees ik net als jij dat we niet boven ons vermogen worden verzocht. Hij geeft ook weer tegelijk uitkomst. Ik ga het hoofdstuk lezen. Dankjewel voor je bemoediging die voor mij op een mooi moment kwam zodat ik alle tijd had om je blog te lezen, lieve groet en Gods zegen! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn om jouw enthousiaste reactie te lezen... Ja precies! Om de verdrukking blijmoedig te dragen door Gods Levende Woord. Een hele uitdaging. Maar gelukkig hoeven we het niet alleen te doen. Het zijn Zijn Woord en Geest Die ons daarbij terzijde staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Veel gelezen post