Pagina's

zaterdag 29 mei 2021

Is Zijn wil..., mijn wil?

Ik denk, wil en doe,

werk naar mijn doel toe.

En moet je nu zien...

Is dit nu, wat ik verdien?

In mijn aardse huis?

Voel ik me hélemaal thuis.

Ik voel me sterk!

Allemaal eigen werk.

Heb ik dit alles gekregen,

onder Zijn zegen???

Zoveel  liefde en aards geluk,

mag van mij nooit meer stuk.









God denkt, wil en doet,

Zijn einddoel is zó goed!

Heeft al Zijn schepselen gediend.

Eeuwig leven voor ons verdiend,

door het geven,

van Zijn leven...

Wil jij het horen?

Ook als je álles hebt verloren?

Het aardse leven is fragiel,

en verleidelijk voor onze ziel.

Wij hebben 't levensdoel verzaakt,

van God, Die ons heeft gemaakt.









Denk, doe en wacht ik stil,

tot ik weet wat de HEERE wil!?

Zijn schepsel voor de eeuwigheid.

Ben ik tot Zijn dienst bereid?

Vervul ik Zijn levensdoel,

ongeacht hoe ik me voel?

Leg ik mijn worstelingen bij Hem neer,

om strijdend te leven tot Zijn eer?

In 't paradijs gevallen, mijn eigen schuld...

God heeft echter Zijn belofte vervuld!

Zoveel liefde en hemels geluk?

Straks volmaakt en nooit meer stuk!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levende oase van troost

Veel gelezen post