Pagina's

zondag 1 januari 2023

Rupsje nooit genoeg?

(Baken in de zee...)


Als de baren van de zee,

neemt de wereld ons mee.

Ons leven ongedurig,

en wij wispelturig.

Is een aards verlangen vervuld?

smachten we alweer vol ongeduld,

naar de vervulling van een andere wens...

Rupsje nooit genoeg, dé mens!

Als we echter hiervoor kiezen,

zullen we alles verliezen...


Kennen wij onze Vader zó slecht?

Heeft onze Schepper geen recht,

op Zijn gehele schepping?

Kennen wij de geboren Koning?

Jezus ligt als een baken in de zee. 

Wijst ons de weg en neemt ons mee,

veilig door de woelige baren.

Ons leven komt tot bedaren.

Smachtend naar Jezus met geduld,

worden zalige verlangens volledig vervuld!


Lees ook eens: 
Egocentrisme versus Christocentrisme
Zijn levensdoel met ons 






4 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht Yvonne. Amen! Ja Hij vervult de verlangens van ons hart als wij ons door Hem laten leiden. Ik heb dat gemerkt in mijn leven. Steeds dichter naar Hem toegegroeid.. maar af en toe steken die aardse verlangens weer de kop op… dit willen en dat willen.. Ons vlees en de Geest blijven strijden tegen elkaar tijdens dit aardse leven. ik verlang naar Jezus wederkomst. Wat een dag zal dat zijn! Dankjewel Yvonne voor je mooie overdenkingen. Gods zegen voor 2023!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ilona. Ik herken die strijd wel die jij hier benoemt. Wat zal dat een geweldige dag zijn! Inderdaad... Ook jou wil ik nogmaals Gods zegen voor 2023 toewensen.

    BeantwoordenVerwijderen

Levende oase van troost

Veel gelezen post