Pagina's

maandag 10 juni 2024

Het doel waartoe we geroepen zijn


Hoe groeten wij elkaar? Soms denk ik weleens hoe leeg en oppervlakkig deze van ons zijn. Hierbij denk ik ook aan (en dan hou ik het bij mezelf) hoe gedachteloos ik soms iemand Gods zegen toewens(te). De laatste jaren ben ik daar wat bedachtzamer mee geworden. Gods zegen toewensen is rijk. Dat ze daarmee anderen tot zegen zijn, is weer heel rijk voor de ander, voor wie zij tot zegen zijn. Volg je het nog?🤔😁 Dát beide wens ik hen toe.

Als ik echter lees hoe de apostelen hun brieven vaak beginnen en hoe zij daarmee tot zegen zijn voor hun lezers? Dan heb ik nog een heleboel te leren...😉 

En daarom bid ik, met opgeheven handen, met David mee in psalm 141: HEERE, zet een wacht op mijn mond... 


En..., de moed om de woorden van de HEERE te spreken, die de apostelen schrijven in hun brieven. Zoals Petrus hier in deze brief doet... Al gaat dit soms tegen onze gevoelens in. De HEERE is groot, barmhartig, genadig en bovendien: soeverein.

Lof zij de HEERE!

Dit was het eerste gedicht(met een korte overdenking) uit een serie gedichten over de eerste brief van Petrus. 
Een vervolg gedicht/overdenking hierop kan je vinden onder deze link: De hoop op de zaligheid

Een prachtige aanvulling las ik bij Ilona op Bijbeltijd. Hierbij de link, mocht je geïnteresseerd zijn: Een heilige kus.


Een reactie vind ik fijn, maar voel je niet verplicht😉.


9 opmerkingen:

  1. Kort maar krachtig. En duidelijk. We mogen elkaar tot zegen zijn. Dus Gods Zegen voor jou mooie website. Groetjes van Gerrit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor jouw bemoedigende woorden Gerrit. Het lukt me even moet onder mijn eigen naam te reageren, omdat ik niet thuis ben.😉 Groetjes, Yvonne van Over-leven met het Woord

      Verwijderen
    2. 'moet' moet natuurlijk 'niet' zijn😁

      Verwijderen
  2. Wat mooi Yvonne, zo belangrijk om bij stil te staan en dat we tot zegen zijn. Ik vind het ook zo bijzonder dat wij een zelfde soort onderwerp op ons hart kregen zonder dat we dit van elkaar wisten. Lieve groet, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker heel mooi en bijzonder Ilona. Ik heb jouw blog gelezen. Het sluit zo goed aan, dat ik de link in mijn blog gezet heb. Vind je toch wel goed hè? Anders haal ik hem weg😉 hoor. Ik kan even niet op mijn eigen naam reageren, wegens ontbreken laptop. Groetjes,
      Yvonne van Over-leven met het Woord

      Verwijderen
  3. Mooi geschreven. Je denkt echt diep over dingen na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aritha. Ja, dat zit er zo ingebakken bij mij...

      Verwijderen

Veel gelezen post